1 Halftijdse medewerker Sociale Dienst Woonzorgcentrum

Medewerker Sociale Dienst

Wat houden je taken in? 

  • Als medewerker sociale dienst in het woonzorgcentrum ontvang je (toekomstige) bewoners en hun mantelzorgers, leid je hen rond en informeer je hen uitgebreid over onze werking, missie, visie en waarden. Je gaat op huisbezoek als dat wenselijk is.
  • Je staat in voor de administratie van ons inhuisnamebeleid. Je begeleidt bewoners vanaf hun inhuisname in een multidisciplinair kader.
  • Ook bouw je een vertrouwensband uit met de bewoners en hun netwerk. Bewoners en mantelzorgers kunnen steeds bij jou terecht voor een warme babbel en psychosociale ondersteuning.
  • Je werkt nauw samen met de sociale diensten van de regionale ziekenhuizen en met bewindvoerders.
  • Daarnaast neem je een (beperkte) beurtrol op binnen de onthaalwerking van ons woonzorgcentrum.

Jouw talenten

  • Je bent in het bezit van het diploma van bachelor in het sociaal-agogisch werk met de titel van maatschappelijk assistent, of een daarmee gelijkgesteld diploma of het diploma van bachelor in de gezondheidszorg, of een daarmee gelijkgesteld diploma.
  • Affiniteit met ouderen(zorg) hebben, is een pluspunt.

Competenties:

  • Je hebt goede communicatievaardigheden.
  • Je bent sterk klantgericht.
  • Je kan efficiënt plannen en organiseren.
  • Je beschikt over sterke administratieve (digitale) vaardigheden.
  • Je bent verantwoordelijk.
  • Je kan zelfstandig werken, maar functioneert ook goed in team.
  • Je bent leergierig.

Halftijdse job in een divers team

  • Een halftijds contract van onbepaalde duur.
  • Aanleg wervingsreserve die 2 jaar geldig is.
  • Volledige overname van ervaring in de openbare sector; volledige overname van functierelevante beroepservaring in de privé of als zelfstandige.
    Indicatie loon bruto geïndexeerd per maand - IFIC 14:
    • 0 jaar anciënniteit (min.): 1.625 euro
    • 5 jaar anciënniteit: 1.854 euro
    • 10 jaar anciënniteit: 2.057 euro
    • 15 jaar anciënniteit: 2.208 euro
    • 20 jaar anciënniteit: 2.328 euro
    • 25 jaar anciënniteit: 2.414 euro
    • 30 jaar anciënniteit: 2.474 euro
    • 35 jaar anciënniteit (max.): 2.515 euro
  • 26 verlofdagen, 11 feestdagen

Extra voordelen

  • Extralegale voordelen:
    • Maaltijdcheques van 7,5 euro per gewerkte dag, waarvan 1,09 euro per gewerkte dag werknemersbijdrage.
    • Mogelijkheid tot aansluiting bij de collectieve hospitalisatieverzekering. Gezinsleden kunnen aansluiten tegen betaling.
    • Opbouw van een 2de pensioenpijler van 3% van het pensioengevend jaarloon.
    • Fietsvergoeding 0,35 euro/km.
    • Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
    • Mogelijkheid tot fietslease.
  • Waarderingsbeleid voor personeel met o.a. kortingen op diverse evenementen en bij partners.

Hoe solliciteren?

Solliciteren kan tot en met 3 maart 2024. Stuur je CV + kopie diploma + motivatiebrief:

  • Bij voorkeur via e-mail (vacatures@lebbeke.be)
  • Of via de post of door persoonlijke overhandiging tegen ontvangstbewijs (OCMW Lebbeke, t.a.v. personeelsdienst, Brusselsesteenweg 47, 9280 Lebbeke)

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit:

  • Een schriftelijke proef, bestaande uit een competentieproef (50% van de punten)
  • Een mondelinge proef (50% van de punten)

Om te slagen moet je minstens 50% behalen op elke selectieproef (schriftelijk en mondeling) en 60% op beide proeven samen.

De data waarop de selectieproeven plaats hebben zijn momenteel nog niet gekend. Van zodra hier duidelijkheid over is, zal dit vermeld worden bij de vacature op www.lebbeke.be.

Vragen?

Personeelsdienst gemeente Lebbeke - personeelsdienst@lebbeke.be of 052 46 91 04