1 voltijdse hoofdverpleegkundige (vervangingscontract)

Jobinhoud

Als hoofdverpleegkundige sta je in voor de kwaliteitsvolle zorg en ondersteuning van zo’n 30 tot 35 bewoners in het woonzorgcentrum. Je organiseert en coördineert de dagelijkse werking van je afdeling en stuurt een team aan van een 15-tal zorgmedewerkers. Je werkt nauw samen met je twee collega-hoofverpleegkundigen en je rapporteert aan de directeur van het woonzorgcentrum.

Jouw opdracht:

  • Je bent een verbindende people manager die medewerkers motiveert, coacht en versterkt in hun talenten.
  • Je staat in voor selectie-en functioneringsgesprekken, je volgt ziekteverzuim op, je organiseert teamoverleg, enz.
  • Je creëert een aangename werkplek met oog voor dialoog, betrokkenheid en samenwerking.
  • Je hebt een duidelijke visie op ouderenzorg en ontwikkelt en implementeert vanuit die visie mee het zorgbeleid. Je houdt hierbij rekening met de geldende wetgeving en regelgeving die je nauwgezet opvolgt. Je bent op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen het domein van de (residentiële) ouderenzorg.
  • Je zorgt voor een goede planning, met als uitgangspunt kwaliteitsvolle zorgverlening voor de bewoner. Je staat als hoofd van het zorgteam middenin de praktijk om ervoor te zorgen dat alles efficiënt en effectief verloopt, maar je denkt tegelijkertijd organisatiebreed na over groeikansen. Je implementeert nieuwe werkwijzen of systemen waar nodig, je beheert het kwaliteitshandboek en optimaliseert waar wenselijk.
  • Je staat in voor de dagelijkse administratieve werking, waaronder het opvolgen van zorgplannen, bewonersdossiers, evaluatie van KATZ-schalen, medicatiebeheer etc. Je staat in voor aankopen, bestellingen, facturen gerelateerd aan zorg en je volgt de aan jou toegewezen budgetten nauw op.
  • Je onderhoudt een goede relatie met mantelzorgers en familie en betrekt hen actief. Je begeleidt bewoners en hun entourage bij het proces van levenseindezorg. Je bouwt een sterk netwerk uit met relevante externe actoren.
  • Je optimaliseert het dagelijks beheer in samenwerking met collega’s uit de ondersteunende diensten (zoals de financiële dienst en de dienst personeel en organisatie).

Profiel

  • Je bent minimaal in het bezit van een bachelordiploma verpleegkunde.
  • Extra troef is een relevante BaNaBa-opleiding, master en/of kaderopleiding.
  • Je hebt leidinggevende en/of andere relevante beroepservaring.
  • Affiniteit met ouderenzorg is een plus.

Jouw talenten:

  • Je hebt een duidelijke visie op ouderenzorg en een warm hart voor ouderen.
  • Je hebt sterke leidinggevende capaciteiten.
  • Je bent ondernemend en veranderingsgericht.
  • Je werkt nauwgezet.
  • Je blinkt uit in organisatorische vaardigheden.
  • Je werkt efficiënt en effectief en je stelt de juiste prioriteiten.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je weet medewerkers en collega’s te motiveren en inspireren.
  • Je werkt oplossings-en resultaatsgericht.
  • Je bent integer.

Ons aanbod:

  • Een voltijdse betrekking in contractueel dienstverband, ter vervanging van een collega afwezig wegens ziekte.
  • Loonschaal IFIC 17 (afhankelijk van het aantal jaar ervaring dat wordt overgenomen). Ervaring in de openbare sector wordt volledig overgenomen, ervaring uit de privé of als zelfstandige wordt overgenomen voor zover deze relevant is.
    • IFIC 0 jaar anciënniteit (min.): 3.790 euro bruto/maand
    • IFIC 5 jaar anciënniteit: 4.396 euro bruto/maand
    • IFIC 10 jaar anciënniteit: 4.863 euro bruto/maand
    • IFIC 15 jaar anciënniteit: 5.209 euro bruto/maand
    • IFIC 20 jaar anciënniteit: 5.450 euro bruto/maand
    • IFIC 25 jaar anciënniteit: 5.620 euro bruto/maand
    • IFIC 30 jaar anciënniteit: 5.738 euro bruto/maand
    • IFIC 35 jaar anciënniteit (max.): 5.819 euro bruto/maand

  • Maaltijdcheques van 7,5 euro per gewerkte dag, waarvan 1,09 euro werknemersbijdrage.
  • Fietsvergoeding 0.24 euro/km.
  • Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
  • Mogelijkheid tot aansluiting bij de collectieve hospitalisatieverzekering. Gezinsleden kunnen aansluiten tegen betaling. Als personeelslid gratis vanaf 2 jaar dienst.
  • Opbouw 2de pensioenpijler van 3% van het pensioengevend jaarloon.
  • 26 verlofdagen, 11 feestdagen.
  • Korting bij verschillende winkels, evenementen, … via Pluspas (www.pluspas.be).
  • Korting op reizen via www.pollen.be.
  • Premies en tussenkomst in medische kosten via GSD-V (www.gsd-v.be).
  • Gezonde gemeente: gratis sporten (zwemmen, badminton, padel, …), fruit op het werk, sportdag, teambuilding.
  • Korting op voorstellingen bij CC De Biekorf.
  • Kansen tot vorming en opleiding.
  • Een aangename werkomgeving in een dynamische organisatie.

Plaats tewerkstelling

Woonzorgcentrum ‘Hof ter Veldeken’, Lebbeke

Solliciteren

Je bezorgt jouw sollicitatiebrief samen met CV en kopie diploma zo snel mogelijk.

Vragen?

Voor meer informatie kan je steeds terecht bij de personeelsdienst, 052/469.104 of elke.vanroyen@lebbeke.be.