Burgerlijke stand en vreemdelingenzaken werken op afspraak

Gepubliceerd op dinsdag 16 juli 2019 10.13 u.
Sinds april 2018 werken de diensten burgerlijke stand en vreemdelingenzaken op afspraak. Dat betekent dat je voor volgende producten enkel nog op het administratief centrum terecht kan nadat je een afspraak hebt gemaakt:

GEBOORTE EN OVERLIJDEN

• Aangifte geboorte • Aangifte overlijden • Erkenning van een kind • Adoptie • Akten aanvragen • Wilsverklaring euthanasie • Info over begraafplaatsen • Registratie orgaandonatie

TROUWEN EN SAMENWONEN

• Aangifte huwelijk • Verklaring wettelijk samenwonen • Akten • vastleggen huwelijksdatum

VREEMDELINGEN

(Onderdanen van buiten en binnen de EU)

• Adreswijziging • Verblijfskaart aanvragen en afhalen • Nieuwe binnenkomst (kort verblijf - toerist) • Nieuwe binnenkomst (lang verblijf) • Tenlasteneming • Asielzoekers (attest van immatriculatie) • Bewijs van identiteit voor een kind van minder dan 12 jaar • vraag informatie mogelijke procedures

 

Een afspraak kan je maken via deze link, 052/46 82 00 of aan het loket.

Kan je niet (tijdig) op je afspraak aanwezig zijn, verwittig dan de dienst, zo kan er misschien iemand anders verder geholpen worden.