Hoofdverpleegkundige geborgen afdeling

Hoofdverpleegkundige geborgen afdeling (voor bewoners met dementie) met een grote affiniteit voor uurroosterplanning. 

Taken

Als hoofdverpleegkundige sta je in voor de kwaliteitsvolle zorg en ondersteuning van +/- 30 bewoners van de geborgen afdeling in ons woonzorgcentrum. Je organiseert en coördineert de dagelijkse werking en stuurt een team aan van +/- 15 zorgmedewerkers. Je werkt nauw samen met je twee collega-hoofverpleegkundigen en onze referentiepersoon dementie. Je rapporteert aan de directeur van het woonzorgcentrum. Je hebt een grote affiniteit voor uurroosterplanning en wordt opgeleid in het gebruik van onze nieuwe planningstool.

Jouw opdracht

Je bent een verbindende people manager die medewerkers motiveert, coacht en versterkt in hun talenten. Je staat in voor selectie- en functioneringsgesprekken, je volgt ziekteverzuim op, je organiseert teamoverleg, enz. Je creëert een aangename werkplek met oog voor dialoog, betrokkenheid en samenwerking.

Je hebt een duidelijke visie op ouderenzorg en dementiezorg en ontwikkelt en implementeert vanuit die visie mee het zorgbeleid. Je houdt hierbij rekening met de geldende wetgeving en regelgeving die je nauwgezet opvolgt. Je bent op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen het domein van de (residentiële) ouderenzorg en de dementiezorg.

Je zorgt voor een goede planning, met als uitgangspunt kwaliteitsvolle zorgverlening voor de bewoner, in het bijzonder voor bewoners met dementie. Je staat als hoofd van het zorgteam middenin de praktijk om ervoor te zorgen dat alles efficiënt en effectief verloopt, maar je denkt tegelijkertijd organisatiebreed na over groeikansen. Je implementeert nieuwe werkwijzen of systemen waar nodig, je beheert het kwaliteitshandboek en optimaliseert waar wenselijk.

Je staat in voor de dagelijkse administratieve werking, waaronder het opvolgen van zorgplannen, bewonersdossiers, evaluatie van KATZ-schalen, medicatiebeheer etc.

Je onderhoudt een goede relatie met mantelzorgers en familie en betrekt hen actief. Je bouwt een sterk netwerk uit met relevante externe actoren.

Je optimaliseert het dagelijks beheer in samenwerking met collega’s uit de ondersteunende diensten (zoals de financiële dienst en de dienst personeel en organisatie).

Profiel

  • Je bent minimaal in het bezit van een bachelordiploma verpleegkunde.
  • Extra troef is een relevante BaNaBa-opleiding, master en/of kaderopleiding.
  • Je hebt leidinggevende en/of andere relevante beroepservaring.
  • Extra troef is ervaring met uurroosterplanning.
  • Affiniteit met ouderenzorg en dementiezorg zijn een plus.

Competenties 

  • Je hebt een duidelijke visie op ouderenzorg en dementiezorg.
  • Je hebt een warm hart voor ouderen.
  • Je hebt sterke leidinggevende capaciteiten.
  • Je bent ondernemend en veranderingsgericht.
  • Je werkt nauwgezet.
  • Je blinkt uit in organisatorische vaardigheden.
  • Je werkt efficiënt en effectief en je stelt de juiste prioriteiten.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je weet medewerkers en collega’s te motiveren en inspireren.
  • Je werkt oplossings- en resultaatsgericht.
  • Je bent integer.

Ons aanbod

  • Een voltijdse betrekking met een contract van bepaalde duur met kans op verlenging (en op termijn een contract van onbepaalde duur). 
  • Loonschaal IFIC 17 (min. 3.943,57 euro bruto/maand en max. 6.054,92 euro bruto/maand afhankelijk van het aantal jaar ervaring dat wordt overgenomen). Ervaring in de openbare sector wordt volledig overgenomen, ervaring uit de privé of als zelfstandige wordt overgenomen voor zover deze relevant is.
  • Maaltijdcheques van 7.5 euro per gewerkte dag, waarvan 1.09 euro werknemersbijdrage.
  • Fietsvergoeding 0.24 euro/km.
  • Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
  • Mogelijkheid tot aansluiting bij de collectieve hospitalisatieverzekering. Gezinsleden kunnen aansluiten tegen betaling. Als personeelslid gratis vanaf 2 jaar dienst.
  • Opbouw 2de pensioenpijler van 3% van het pensioengevend jaarloon.
  • 26 verlofdagen, 11 feestdagen.
  • Korting bij verschillende winkels, evenementen, … via Pluspas (pluspas.be).
  • Korting op reizen via pollen.be.
  • Premies en tussenkomst in medische kosten via GSD-V (gsd-v.be).
  • Gezonde gemeente: gratis sporten (zwemmen, badminton, padel, …), fruit op het werk, sportdag, teambuilding.
  • Korting op voorstellingen bij CC De Biekorf.
  • Kansen tot vorming en opleiding.
  • Een aangename werkomgeving in een dynamische organisatie.

Plaats van tewerkstelling

Woonzorgcentrum Hof ter Veldeken

Flor Hofmanslaan 8

9280 Lebbeke

Solliciteren

Je bezorgt ons jouw sollicitatiebrief samen met curriculum vitae en kopie diploma:

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit een sollicitatiegesprek.

Vragen

Voor meer informatie kan je steeds terecht bij:

  • Elke Van Royen, diensthoofd P&O – tel. 052/46.91.04.