Meewerkende ploegbaas gebouwen, rioleringen/waterlopen, ongediertebestrijding en permanentiedienst D4-D5

Als meewerkende ploegbaas gebouwen, rioleringen/waterlopen, ongediertebestrijding en permanentiedienst sta je in voor het organiseren, coördineren en uitvoeren van allerhande taken en geef je leiding aan medewerkers van de technische uitvoeringsdienst.
Jouw ploeg staat hoofdzakelijk in voor het onderhoud van de gemeentelijke infrastructuur en het gemeentelijk patrimonium. Verder volg je het beheer van de waterlopen op (door eigen personeel en aannemers) en ga je ter plaatse bij problemen met rioleringen en eventuele verstoppingen hiervan. Je coördineert de rattenbestrijding. De organisatie en opvolging van de permanentiedienst valt ook onder jouw verantwoordelijkheid.

Jouw profiel

Je hebt een ruime technische bagage binnen de bouwwereld opgebouwd. Zowel ruwbouw als bouwtechnieken hebben voor jou weinig of geen geheimen.

Je bent flexibel en kan een team coachen en bijsturen waar nodig. Je kan snel mensen enthousiasmeren en motiveren en bent een echte teamspeler.

Bovendien werk je zelfstandig en kan je dringende problemen snel oplossen. We verwachten dat je vlot samen werkt met jouw collega-ploegbazen om zo alle taken van de technische uitvoeringsdienst tot een goed einde te brengen.

Je bent in staat om een planning op te stellen, op te volgen en bij te sturen waar nodig, in samenwerking met de werkleider en collega ploegbazen. Als ploegbaas geef je advies m.b.t. het juiste gebruik van machines, materialen, producten en signaleert onregelmatigheden, defecten en klachten. Flexibele werktijden en weekendwerk schrikken je niet af.

Algemene taken meewerkende ploegbaas

  • aansturen van de ploeg, delegeren van alle mogelijke activiteiten en controleren van de uitvoering
  • meewerken waar nodig en bij noodzaak inspringen op andere diensten
  • goedkeuren en opvolgen verlof van het personeel via specifieke software
  • uitvoeren werkvoorbereidingen (opvragen offertes, bestellen benodigd materiaal, inplannen werkopdrachten …)
  • via specifieke planningssoftware de uit te voeren werken plannen
  • uitvoeren stockbeheer van de gebruiks- en verbruiksgoederen (opvragen offertes, bestellen goederen, nakijken stock, controleren goederen, opvolgen gebruik goederen …) via specifieke software
  • efficiënt inzetten van machines en voertuigen en opvolgen van correct gebruik
  • het personeel van de ploeg motiveren en ruimte bieden voor creatieve initiatieven
  • nieuwe kennis delen met het personeel en eigen kennis onderhouden
  • zelfstandig beslissingen nemen indien nodig
  • uitwisselen van informatie met andere ploegen
  • frequent overleggen met andere ploegbazen
  • waken over de kwaliteit en kwantiteit van de geleverde dienstverlening binnen de ploeg.
  • opvolgen van werven
  • technische ondersteuning geven bij opmaak bestekken

Functievereisten

  • Je hebt sterke leidinggevende capaciteiten.
  • Je weet medewerkers en collega’s te motiveren.
  • Je kan vlot overweg met de PC.
  • Je werkt nauwgezet.
  • Je blinkt uit in organisatorische vaardigheden.
  • Je werkt efficiënt en effectief en je stelt de juiste prioriteiten.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je werkt oplossings- en resultaatsgericht.
  • Je beschikt over gebouwgebonden vakkennis (elektriciteit, HVAC, sanitair, schrijn- en metselwerken).
  • Je hebt basiskennis van technische plannen en schema’s.
  • Je beschikt over een grondige kennis van gebruik machines, voertuigen en gebruiks- en verbruiksgoederen.

Aanwervingsvoorwaarden

Profiel via aanwerving (externe kandidaten of interne medewerkers die niet aan de bevorderingsvoorwaarden voldoen)

  • Minimum 2 jaar relevante beroepservaring hebben
    • in leidinggeven of het aansturen van een team
    • of in het coördineren van werkzaamheden van een team
      (bij de sollicitatie deze ervaring en de periode duidelijk omschrijven).
  • In het bezit zijn van een rijbewijs B

Profiel via bevordering (interne kandidaten)

  • Statutair of contractueel aangesteld zijn na deelname aan een volledige examenprocedure bij de gemeente of OCMW Lebbeke.
  • Titularis zijn van een graad D1-D3.
  • Ten minste 2 jaar graadanciënniteit hebben in D1-D3.
  • Een gunstig evaluatieresultaat hebben gekregen voor de laatste periodieke evaluatie.
  • In het bezit zijn van een rijbewijs B.

Wat bieden we jou aan?

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week).
  • Aanleg wervingsreserve die 2 jaar geldig is. Toekomstige vacatures zullen ook worden ingevuld vanuit de wervingsreserve (2 jaar geldig) die wordt samengesteld met geslaagde kandidaten (in volgorde van de behaalde punten).
  • Volledige overname van ervaring in de openbare sector; volledige overname van functierelevante beroepservaring in de privé of als zelfstandige.
    Indicatie bruto geïndexeerd loon/maand:
    D4 – 0 jaar anciënniteit (min.): 2.961 euro
    D4 – 4 jaar anciënniteit: 3.082 euro
    D5 – 9 jaar anciënniteit: 3.363 euro
    D5 – 18 jaar anciënniteit: 3.658 euro
    D5 – 27 jaar anciënniteit (max.): 4.126 euro
  • Extralegale voordelen:
    • Maaltijdcheques van 7,5 euro per gewerkte dag, waarvan 1,09 euro per gewerkte dag werknemersbijdrage.
    • Mogelijkheid tot aansluiting bij de collectieve hospitalisatieverzekering. Gezinsleden kunnen aansluiten tegen betaling.
    • Opbouw van een tweede pensioenpijler van 3% van het pensioengevend jaarloon.
    • Fietsvergoeding 0,35 euro/km.
    • Mogelijkheid tot fietslease.
    • Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
  • Waarderingsbeleid voor personeel met o.a. kortingen op diverse evenementen en bij partners.

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit:

  • een praktische proef (50% van de punten)
  • een mondelinge proef (50% van de punten)

Om te slagen moet je minstens 50% behalen op elke selectieproef (praktisch en mondeling) en 60% op beide proeven samen.

Vanaf 20 geldige kandidaturen is een preselectie voorzien (voorafgaand aan de eigenlijke selectie).

De data waarop de proeven plaatshebben zijn nog niet gekend, maar deze zullen kenbaar gemaakt worden bij de vacature op de website van de gemeente van zodra deze vastliggen.

Solliciteren kan tot en met 17 februari 2025. Stuur je CV + kopie rijbewijs + motivatiebrief

  • bij voorkeur via e-mail (vacatures@lebbeke.be)
  • of via de post of door persoonlijke overhandiging tegen ontvangstbewijs (OCMW Lebbeke, t.a.v. personeelsdienst, Brusselsesteenweg 47, 9280 Lebbeke)

Voor meer informatie over de functie kan je contact opnemen met de personeelsdienst van de Gemeente Lebbeke - vacatures@lebbeke.be of 052/46 91 04.