Voor alle informatie, inspiratie, advies en begeleiding rond wonen en energie kan je terecht bij het woon-en energieloket van de gemeente Lebbeke.
Wanneer?
Je kan in het woon-en energieloket terecht na het maken van een afspraak.
Op de eerste maandagnamiddag van de maand krijgt onze gemeente ondersteuning van het energiehuis BEA en Woonpunt DDS.
Afspraak maken?
Het maken van een afspraak is noodzakelijk en kan op onderstaande nummers:
- Wonen: 052 46 91 32
- Energie: 052 46 82 47
Waarvoor kan je er terecht?
Inwoners kunnen advies en ondersteuning krijgen bij tal van woon- en energiegerelateerde vragen: leegstand en verwaarlozing, verbouwpremies, Vlaamse tegemoetkomingen, woonkwaliteit, mijn energiefactuur, inschrijving in het lokaal renovatieproject "Lebbeke Renoveert" , huren en verhuren, sociaal huren en kopen, discriminatie op de huurmarkt, renovatieadvies op maat...
Als meer ondersteuning of expertise nodig is, kan u worden doorverwezen naar het tweedelijnsloket, waarvoor het Energiehuis BEA en Woonpunt DDS hulp aanbieden. Een halve dag per maand zit een externe woon- en energieadviseur aan het tweedelijnsloket. Zij bieden bijkomende ondersteuning aan de lokale besturen om specifieke dossiers, die meer tijd vragen te behandelen.
Hiervoor kan een inwoner zich zelf inschrijven of de gemeente kan jouw inschrijving in orde brengen. Dit kan via het nummer 052 69 18 21 of via www.dds-streekregisseurs.be/project/woon-en-energieloket.
- Kies een dag waarop je kan
- Maak een afspraak voor die dag
- Onze medewerkster neemt contact met je op om een uur af te spreken. Afhankelijk van je vraag boekt ze meer of minder tijd in. Blijf niet met vragen zitten en kom naar het woon-en energieloket.