De Lebbeekse communicatiemonitor

Gemeente Lebbeke organiseert in samenwerking met de Thomas More Hogeschool een grote bevraging over hoe wij als gemeentebestuur met jou communiceren: de Lebbeekse communicatiemonitor.

Maak kans op Lebbeekse kadobon!

We willen namelijk weten hoe jij de communicatie van onze gemeente ervaart. Wat vind je goed? Wat kan beter? Door de enquête in te vullen, help je ons onze communicatie nog duidelijker, vlotter en efficiënter te maken. En een mooi extraatje is dat je kans maakt op één van de Lebbeekse kadobonnen die we verloten.

Vul de enquête hier in

Wat is de Lebbeekse communicatiemonitor?

Van 20 mei tot 20 juni 2025 voeren wij, in samenwerking met onderzoeksgroep Thomas More, een grootschalig communicatieonderzoek uit in Lebbeke. Dit onderzoek biedt de inwoners van onze gemeente de kans om hun mening te geven over onze communicatiekanalen en -diensten in Lebbeke. Dit onderzoek geeft ons waardevolle input om de communicatie met de inwoners verder te kunnen verbeteren. 

De enquête wordt in Lebbeke verspreid onder een representatieve steekproef van 2000 Lebbekenaren. Daarnaast doen we via onze gemeentelijke communicatiekanalen een oproep aan alle Lebbekenaren om online deel te nemen.

Dit biedt de Lebbekenaren een unieke gelegenheid om hun stem te laten horen en inspraak te krijgen in de manier waarop en waarover ze in de toekomst geïnformeerd willen worden. 

Fase 1: Bevraging

Van 20 mei tot 20 juni 2025 kan je jouw mening geven over hoe wij als gemeente communiceren. Het invullen van de bevraging duurt ongeveer 10 à 15 minuten.

Vul de enquête hier in

Maak kans op een Lebbeekse kadobon:

  • 1 x Lebbeekse kadobon ter waarde van 100 euro
  • 2 x 1 Lebbeekse kadobon ter waarde van 50 euro
  • 5 x 1 Lebbeekse kadobon ter waarde van 20 euro

De winnaar wordt achteraf geloot. Laat dus zeker je gegevens achter.

Fase 2: Verwerking

Wat volgt in fase 2?

Na het ontvangen van alle ingevulde enquêtes, zowel op papier als digitaal, start de verwerking van de resultaten. Dit is een taak voor de onderzoekgroep Memori van de Thomas More Hogeschool. 

In deze fase worden de gegevens grondig verwerkt en geanalyseerd. Dit betekent dat jouw feedback samen met die van de andere deelnemers wordt samengebracht om trends en patronen te ontdekken/herkennen.

Dankzij deze professionele aanpak krijgen we een helder inzicht in de communicatie-ervaringen van de Lebbekenaren.

Fase 3: Analyse resultaten

Het onderzoeksrapport

In de laatste fase bundelen we alle inzichten in een overzichtelijk onderzoeksrapport. Hier worden de resultaten van de enquête gerepresenteerd, samen met mogelijke aanbevelingen voor verbeteringen.

Het rapport geeft een duidelijk beeld van hoe onze inwoners de communicatie momenteel ervaren en welke stappen we kunnen zetten om deze verder te optimaliseren.